utorak, 15.01.2008.

3 500 km za dušu

Riječ autora:
2007. je okončana na putovanju što i priliči za jednu iznimno putnu godinu… Ali i radnu. Nije mi cilj pisati samo o tome, ali o tome trenutno jedino mogu, ostalo je ne-blog materijal, a zauzetost i manjak prisutnosti na blogu utječu na moju pauzu… Po povratku me opet dočekala realnost Zagreba pa sam prionuo na obaveze… a takva će biti cijela 2008. Ipak, nadam se da će kokoši nastaviti pisati…

Kako ne bih pisao 10 postova, ili nečitljivi gigantski (iako mi se čini da će i ovaj ipak biti poduži), šturo ću se očešati o neke stvari s ovog divnog puta… pa po podnaslovima odaberite područje interesa!

Uvod:
Pet prijatelja: davno spomenuti Master Maler Dwarf, Patuljčica, Vlasnica Crne Kuje, Crna Kuja i ja donijeli odluku i opičili za Nizozemsku. Deset dana ćemo utopiti u zemlji tulipana i vjetrenjača, svrbe nas novčanici i guzice – pa zašto ne bismo!? Patuljci otišli vlakom, a VCK i ja autom, zbog njenog psa. Prekrcali auto i put kroz Europu!

Kostur putovanja izgleda ovako:
putem stanemo u Heidelbergu, za razgled i ručak, navečer dolazimo u Haag i sljedeće jutro dočekujemo Patuljke koji dolaze vlakom. Smješteni smo u stanu u Haagu do povratka vlasnika 2.01., onda selimo u Amsterdam, tri dana, dvije noći. U međuvremenu autom svi pičimo po Nizozemskoj. Onda ispratimo Patuljke na vlak, a mi povratak preko Luxemburga, razgled, pa nastavak za ZG. Dobro zvuči, jel da? hehe ... znam!

Činjenice:
- cca 1500 km do Haaga autom je prava sitnica; krenete u 1 ujutro, stajete za kavicu, papicu i malo rastezanja, usput obavite i 4-satno razgledavanje cool gradića – i tamo ste za 21 sat! Ma, komad torte! ;)
- autocestama u Njemačkoj nikad kraja, jebao te Ausfahrt! Iste u Nizozemskoj su svemirske i posvuda, a autoceste u Belgiji su koma! Luxemburg? Pa baš ih grade… hihi
- benzin je skuplji u Nizozemskoj
- psi smiju gotovo svugdje!
- sigurno ćete se najmanje 3 puta izgubiti na autocesti oko Rotterdama
- treba vam dosta love za smucanje
- razdanjuje se tek oko 9:00 ujutro tako da ranije ustajanje nema smisla – hvala bogu!
- za Novu se puca gore nego u Iraku
- biciklisti su ludi, psi seru posvuda

The place to be:
Heidelberg – srednjovjekovni gradić koji ostavlja bez daha. Poznato sveučilište, mnoštvo pubova, kafića. Stari dvorac (za past na dupe) na vrhu i šetnica "Filozofski put" na brdu preko rijeke. Plodno tlo za uživanje, razmišljanje i opet uživanje! Ne propustiti!

Den Haag – upravno središte Nizozemske, centar slikarske škole velikih nizozemskih majstora, Međunarodni sud pravde, Palača mira i vječni plamen, Kraljevska palača i još hrpa ljepota tog grada obilježilo je naš boravak tamo. U centru mnoštvo restorana, kafića, pubova – i da, super smo se u njima provodili!

Delft – sveučilišni grad, nadomak Haaga, prožet kanalima, mali Amsterdam (ma svi tako izgledaju, ali dobro), prvi izlet pa stoga jedan od ljepših. Poznat po svojim suvenirima: bijelo plavi porculan. Tamo smo obavili masovni šoping suvenira, dočekali noć, šetali do besvijesti, uživali i upadali u hrpu suvenirnica i antikvarijata. Grad bombon! Sjeli jesti u restoran s natpisom The place to be! U potpunosti se slažem!

Hoek van Holland, Schiedam, Rotterdam – Vrata Nizozemske (ulaz u luku Rotterdam na Sjevernom moru), gradić u predgrađu Rotterdama i taj ogroman moderan grad/luka bili su jednodnevni izlet. Imali smo sreće i sunce cijeli dan, a baš smo vidjeli i izlazak ogromnog teretnjaka kroz Vrata. Schiedam ima predivnu staru jezgru i pet starih vjetrenjača uz polukružni kanal oko centra. Rotterdam je nakon 2.svj. rata nanovo izgrađen i samo smo autom prozujali kroz njega do našeg cilja: Kubic houses! ! Kijk-Kubus (arhitekt Piet Blom,1984.):stanovi u kockama izgrađeni kod Stare luke. To je ludo, stvarno. A mogao bih tamo i živjeti!

Leiden – također sveučilišni grad, ogromno sveučilište, naprosto stvoren za uživanje, ne znam zašto, ali najviše mi se svidio. Rembrandtovo rodno mjesto. Predivne kuće, kanali posvuda, predivna katedrala, po svuda na zidovima ispisane pjesme raznih svjetskih pjesnika, pun života, mogu zamisliti ljetni subotnji šušur i kavu na kanalima. Najfiniji ručak!

Gouda – moram li uopće pisati po čemu je poznat taj gradić? Tržnica sira je nažalost zatvorena od listopada, a kako je bila i nedjelja sira nije bilo nigdje za kupiti – šmrc! Ali grad je jako lijep s predivnom vijećnicom, crkvom i dosta starih kuća iz 16. stoljeća. Također prožet kanalima i ostavlja (opet) ugodan dojam. Pri odlasku nabasali na super pub tako da nije moglo biti bolje u Goudi!

Amsterdam – uf, ovo će tek morati biti kratko, jer kad bih se raspisao ne bih mogao stati! Iako smo prije toga vidli sve ove gradove gore i nauživali se stila gradnje i kanala, opet je poseban! Red light je doživljaj za sebe! Muzej Van Gogh je obavezan! Tržnica cvijeća, stani pa biraj. Prešetali smo cijeli grad i ne umara jer samo upijaš ljepotu i atmosferu! Vrhunac, svakako!

Luxemburg – nažalost, jedini kišni dan nam je pokvario ugodnu šetnju gradom, na brzinu smo prozujali, ali ima se što za reći. Divno sjedište Velike Kneževine u koji definitivno treba doći na proljeće, kad dolina oko grada zazeleni – pogled s mostova je jedinstven. Sjedište Europske zajednice za ugljen i čelik – početak EU!

Gastronomija:
Mmmm, Al se nekad dobro jelo – baš! Zbog skitnji svaki dan smo jeli po restoranima. Od klasičnih talijanskih jela do mesina preko kineskih restorana i tradicionalnih nizozemskih jela – jeli smo ko svinje i nismo se štedili! Ah, kad se samo sjetim! Izdvajam:

Nizozemska juha od luka – u zdjelici prekrivana kruhom sa zapečenim sirom – mmmm
Nizozemske palačinke – 40 cm promjera – da ti pamet stane – sa svim i svačim: meso, sir, povrće, voće – pa ti biraj – i pojedi ako uopće možeš
Poffertjes – male nizozemske palačinkice – standardno s maslacem i šećerom – dodaci: šlag, vruće višnje, jagode, ananas, borovnice – što god! – prava poslastica!
Hertog Jan: Grande prestige – PIVO – tamno, nizozemsko, triple – 10 % alc. WOW! Donio doma bačvu!
Old Amsterdam – SIR! WOW! Stari sir, fini sir, sir za ubit se, The Sir! Sir koji sam također donio – hehe!

Momenti:
Schengen - ? – buhahhaa –između murje i carine rastavljen beogradski auto; žena voditeljica beogradskog busa dolazi na kućicu carinika i kuca – ništa … ništa… frajer spava! Trgne se i samo mahne rukom! Ajte vi, ajte! Toliko o Schengenu!

Scheveningen – tradicionalno kupanje u Sjevernom moru 1.1. točno u podne! wow – 10 000 kupača i šetača, predivan je doživljaj!
- kaznionica/zatvor iza čijih rešetaka su kartali šnaps Ante i Mladen

Luxemburg – stali po noći na pumpi još odspavat prije samog razgleda – budimo se kraj ogromnog shopping centra! hehe! Prije doručka – H&M – razdvajamo se i dogovor je za 15 min pred ulazom – vraćamo se oboje – s novim gaćama! hihi

The Point – lokalni haški coffeshop – hehe!

Red light district – zaustavlja nas mrcina i kaže da nas je cura iz izloga vidjela da ju slikamo – ne pušta nas dok nije pogledao SVE, svih 615 slika s fotića! Hehe – a mi imali dva!

Nova godina – Amsterdam, Rembrandtplein, talijanski restorančić i konobari Arapi koji glume da su Talijani – naša nova obitelj! Preludo!

Suma sumarum:
JEBENO!

Post scriptum:
Možda nisu svi entuzijasti kao ja i možda vam je sve ovo predugo, ali meni je i dalje bilo neponovljivo!

Nadam se da ćemo se mi kokoši uskoro oporaviti i nastaviti kokodakati… no obaveze stišću oko naših tankih kokošjih vratića…

Bleki

- 11:05 - Kokokokokodaaaak (25) - Snesi na papir - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.